torsdag den 28. juli 2011

Farvel og fuld bagage

Så er Kamilla Fuglsang - Riga klar med første rappotering :) Jeg har nu været her i snart 1,5 døgn men med alle de opleveler og indtryk følelses det jo som meget meget længere tid.

Mit sidste døgn i Danmark inden afrejse var hektisk men godt :) Morgenen blev startet med den sidste spinningstime i FitnessWorld for denne omgang, og derefter pakning af kuffert/kuffertene mens mutsis rengøringsservice tog sig af lejligheden :) Det med at pakke én kuffert til et halvt år viste sig at være en MEGET svær sag- ja faktisk en umulig sag. Så resultatet blev, at der måtte to kufferter og en sportstaske i brug + mors visakort i lufthavnen. Men ved I hvad, det koster kun 225 at medbringe en ekstra kuffert på op til 23 kg - så katastrofen blev hurtigt til en bagatel, ihvertfald så længe der er bagagevogne i en lufthavn :)

Der var blevet bestilt bowlingbaner til Vibevej, søs, Heine og jeg kl.17 tirsdag, så skurekosten og tømningen af tøjskabet var under press. Men vi nåede det - og kl. 17 eller okay måske (17.15) var familien klar til at indtage bowlingbanerne - far synes lige vi skulle et par gange frem og tilbage over limfjordsbroen først - det er ikke altid nemt at ligge sig i den rigtige vejbane :) Efter bowling blev der  spist burgers på taget af  "Den Fede Ælling" i det bedste sommervejr :)

Onsdag morgen var der meget tidlig afgang fra Aalborg Lufthavn, hvor jeg blev overrasket i bedste stil :) Både mor, far, søs og Kristina Madsen var klar med vink og farvelknus. Slet ikke tosset med sådan en afskeds trup :)

I Riga stod de to nuværende praktikanter Jonas og Kasper klar til at modtage Niels og jeg, som er de to nye praktikanter, der skal tage over. Meget heldigt for mig og ikke mindst mit bagage... busturen  til lejligheden var vist blevet svær at klare alene :) Da Niels kom med sin ene kuffert, der var præcis magen til den ene af mine, og jeg stod med min fyldte bagagevogn, måtte forsvarstalen lyde: " Jeg er også en pige"...og så er der jo ikke mere at diskutere :)

Ellers er Riga rigtig godt - og så er der sommer og varmt, hvilket er virkeligt skønt - det betyder dog også, at jeg fortryder stort, at der kun blev levnet plads til et par shorts i kufferten :)

Onsdag blev brugt til den store rundvisning af både ambassade og Riga by samt en aftendrinks på Skybar med udsigt over hele Riga - men den må vi lige tage senere, da det snart er tid til spisning med nogle af de andre praktikanter på de øvrige ambassader i Riga.

Kamilla Fuglsang - Riga






Farveltid i Aalborg Lufthavn

Ingen kommentarer:

Send en kommentar