søndag den 18. december 2011

Projekt, overspringshandlinger og snart DK


Halløj halløj

Den her bliver kort, for lige om straks er jeg alligevel hjemme i DK og så kan I jo få mig live i stedet J  Og nå ja så har jeg måske bare heller ikke oplevet så meget, da jeg har knoklet med projektskriveriet det sidste stykke tid… No life, no life – muligvis ja, men det følger med, når man har valgt at være fuldtidsrapporter ved siden af studiet J

Som I fornemmer, har jeg brugt mine aftener fornuftigt på projektskrivning denne uge… eller næsten alle aftener. Tirsdag skulle jeg have vejledermøde, som jeg havde set meget frem til… Jeg smuttede tidligt fra ambassaden, så jeg kunne være klar til skype-kaldet fra vejleder kom, hvilket desværre bare aldrig kom. Manden var blevet syg og dermed ingen vejledermøde. Hvad gør man så? – skriver videre på sit projekt i stedet? Neeej da fjolle, der var ingen anden udvej end at søge trøst i shopping. Min undskyldning var god, da jeg stadig mangler et par nye højhælede, da de gamle er brostensnedslidte… og en nytårsaften uden hæle… arh tag du bare på shopping Kamila.

Vores eget shoppingcenter tæt på lejligheden er efterhånden blevet kedeligt, så i stedet tilbagelagde jeg en 8 km gåtur en tirsdag aften kl.18 til fordel for favorit centeret… Dermed var det ikke kun et spørgsmål om et par sorte med hæle, men overspringshandlingens undskyldning blev krydret med et behov for frisk luft og trav J Hæle fandt jeg ikke og indrømmer også, at jeg slet ikke kiggede efter det… alt for mange andre butikker tog min opmærksomhed, hænderne blev fuldt op af poser, den økonomiske samvittighed ramte mig og så var det ellers bare ud i blæsten og hjem… Dermed lurer skoene stadig som en god lovlig overspringshandling i fremtiden – kald mig bare smart J

Onsdag var Niller og jeg ude at holde oplæg om dansk virksomhedskultur for nogle universitetsstuderende, som læser dansk og har et fag kaldet ”forretningsdansk”, hvor de netop havde haft tema om dansk virksomhedskultur…. Lige mit felt og dermed en super fed opgave at få. Mange af eleverne var de selv samme personer, som jeg tidligere har forsøgt lære at lave danske julehjerter/dansk musetrappe. Dette oplæg gik noget bedre end sidste udfordring J Eleverne var gode til at stille spørgsmål og specielt traditionen om  danske firmajulefrokoster havde de mange spørgsmål til. Tror de var lidt chokket over ideen med snaps og fulde kollegaer, så undgik derfor også at komme nærmere ind på kopimaskiner, utroskab og andet J

Onsdag aften var der håndbold på programmet og når Danmark spiller, er dette også lovlig overspringshandling. Hjemme hos Michael kan der ses direkte dansk tv, så planen var klar: Aftensmad og håndbold med Niller og Michael + en dansk sej… Jo tak J

Fredag var det nyt vejledermøde, ligesom der var stor deadlines dag på handelskontoret, da alle fakturer skulle være registreret denne dag, ligesom flere opgaver skulle være færdige. Jeg havde i den forbindelse nok lidt unødvendig stress, da jeg troede at deadline for registrering var kl. 12 formiddag (13 i Riga), hvorfor jeg tillod mig at udskyde frokosten og stresse. Selvfølgelig drillede EDB-systemet, som Oluf Sand ville have sagt, så jeg måtte ringe efter hjælp hos UM i KBH. Her var en dame så sød at fortælle mig, at deadline var kl. 12 midnat… Jeg takker og  bukker og husker for fremtiden, hvor afgørende det er, at man noterer om der er tale om a.m. eller p.m. J

Weekenden har været projekt og alt går heldigvis fornuftigt frem. Tænk engang tro ski det bliver jul igen i år J

I morgen skal jeg tilbringe min dag ude på en møbelfabrik, da den danske direktør kommer til Letland og har lovet praktikant rundvisning. Tirsdag er der officiel juleafslutning på ambassaden, da Per går på ferie. En hårdt arbejdende rapporter som mig holder naturligvis til det sidste, således  jeg først går hjem til juleferie d. 23 J

Onsdag aften skal Niller, Thea og jeg se Cirque Du Soleil, hvilket er hel underligt, da det er billetter, vi allerede købte i August, hvor der var læææænge til….tiden går stærkt, tiden går meget stærkt.

Torsdag pakker jeg kuffert og så er jeg klar til familien står klar i Aalborg lufthavn fredag d. 23 klokken aften - glæder glæder glæder mig. Mon ikke det bliver til en rejemad hos søs og svoger sammen med mor og far, inden drømmeland rammer. Det ville ihvertfald være i tro ånd med en "Familien Vibevej-velkommen hjem tradition" J Jeg tager overnatningen i Aalborg, så søs og jeg kan komme til julespin lørdag morgen og efterfølgende mødes med hele familien hos mormor J Hvor ser jeg frem til at komme hjem til jer alle sammen, spinningscyklen, fars julefrikadeller og en frugtstang eller to, da mit lager desværre for længst er udløbet J

Jeg holder juleferie indtil d. 8. januar, hvorefter der igen er nyt fra Riga.

Lige nu venter dagens overspringshandlinger, der blandt andet hedder håndbold og tortillas – ikke dumt J Derudover har jeg også fået en mail fra en af de dansk studerende, som jeg gav mit visitkort efter oplægget i onsdags i tilfælde af spørgsmål. Dagen efter kom en mail og spørgsmålet (trommehvirvel): "Hvad er din holdning til Muhammed tegningerne Kamilla?” Nå ja hvorfor ikke, jeg må hellere gå i tænkeboks og brygge et svar tilbage.

Jeg har desværre ikke så mange billeder at brillere med denne gang… Jeg ville have vist billeder af Rigas julemarked, men troede der snart ville komme sne, hvorfor jeg ville vente… men vi er stadig snefrie og HURRA for det!!

Kamilla Fuglsang – Riga.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar