søndag den 15. januar 2012

I'm back - jeg siger det bare!!!


En lang reportagepause grundet juleferie og langt om længe er jeg tilbage…. Selvfølgelig går jeg ud fra I har ventet på mig i spænding, som når der er sæsonpremiere på årgang 0 eller hvad jeres yndlingsserie måtte være J Om to uger er det dog hel forbi, da min tid som udstationeret i Riga slutter her.  Det er SÅ mærkeligt – vildt et halvt år kan gå så hurtigt.

Nå men sidste søndag vendte jeg altså tilbage til Riga… Endnu engang havde jeg den fornemmeste farvel delegation med til Aalborg lufthavn, som der også stod klar med flag, da jeg kom jeg den 23. december – I er jo fantastiske – desuden havde den kuffert med 10 kg’s overvægt heller ikke have været skøn at stå med selv, da jeg kom hjem til jul J Selvom man ikke er udsendt til et af verdens brændpunkter følelses det ret okay, at have sådan er opbakning – faktisk mere end bare ret okay J Til gengæld var der ikke meget opbakning i Kastrup lufthavn, hvor jeg havde 2,5 time at slå ihjel inden flyet til Riga i søndags– kedeligt JA.. et Womanblad kan virkelig læses til mindste detalje så J

For at være sikker på at have underholdning, når jeg ankom til Riga, fik jeg hurtigt arrangeret, at Michael og jeg skulle ud og spise aftensmad sammen- med et tomt køleskab, en landing kl. 18 og et land, hvor det koster ingen ting at gå ud, skulle man jo være et skarn, hvis ikke det betød restaurant tid. Vi var kreative og prøvede et nyt sted, hvilket var succes af en lækker mexicansk restaurant.

Mandag var det back på job, hvilket egentlig var meget rart. Oven i købet har jeg som følge af EU-formandskabet fået ny arbejdstid, så jeg nu møder 8-16… Perfekt for det morgenmenneske som jeg er. Det passer mig meget bedre end 9-17, selvom jeg denne morgen var meget forvirret, da vækkeuret ringede. Jeg anede jo ikke, hvor jeg var…Så ved man, at man har været på stand by fra Riga for længe J

Mandag aften tog Michael og jeg til arenaen, hvor Dinamo Riga skulle spille mod et  russisk hold… Det var den bedste kamp længe og fantastisk at være tilbage. Vores ”ven” målmanden Chris Holt tog to straffe og kampen blev afgjort i overtid – selvfølgelig vandt Dinamo Riga og stemning var FANTASTISK. Min nye tilværelse som ishockey fan i Letland, kommer jeg til at savne.  Nu er der to hjemmekampe tilbage inden jeg igen er bosat på Reberen, så må hel sikkert ud og se dem!

Onsdag aften var jeg back i træningscenteret i Riga – hvilket jeg på ingen måde kunne være i tvivl om. Da jeg var hjemme til jul, fik jeg gjort brug af mit Fitnessworld medlemskab temmelig meget og hvor jeg dog elsker de danske standarter… Med disse standarter frisk i erindringen, var det som om, at jeg blev ekstra meget påmindet om, hvor elendig Letlands standarter er.  Jeg tog på holdet fatburner i City-fitness Riga og fik mig noget af et syn. Foran mig under holdtræning stod en russer 50+ med fuld make up og permanent,  iført gamacher med gymnastikdragt uden over – vel og mærket i model g-streng…. Så er man ikke i tvivl om, at man er i Østeuropa J

Fredag og weekenden igennem har vi afhold afslutnings ”tour de Baltikum” i Riga, hvilket betyder, at vi har haft besøg af de danske praktikanter fra Tallinn og Vilnius – vores 4. samligsweekend under vores praktikanttid. En hel fantastisk weekend som altid når dette selskab er samlet. Fredag bød også på vinterens første sne i Riga, hvilket betyder, at der også er hvidt nu… ligesom der er ALT for glat. Riga med alle brostenen er jo sindssyg i vinter-mondering… selvom det er flot, har jeg allerede fået nok J

Fredag aften ankom vores gæster, hvorfor vi var ude og få en enkel godnat-drink inden sengetid. Lørdag tog vi en rask gåtur eller skal vi sige en Laaaang gåtur –  den blev noget/meget længere end beregnet, da vi gik efter et bowlingcenter, fandt det og erfarede at alle baner var optaget de næste mange timer, hvorfor vi måtte indse, at vi havde gået 7 km forgæves og tage endnu en gåtur til et nyt center…. En lang gåtur samtidig med sne og vind… men samtidig en herly’ gåtur, hvorefter en tur på costa coffee efterfulgt af bowling i det andet center (der heldigvis havde baner)  var fortjent.

Efter bowling havde vi Yatzy dyst. Vi var selv ret stolte – Travetur, bowling og Yatzy, hvad giver I os… Dagens ungdom, kan man ikke sige, er uvorne… med disse aktiviteter kunne det jo ligeså godt have været pensionisterne med Nilles busrejser, som var på tur. Men så kom det: Ingen afslutning uden prisoverrækkelse, så Niller og jeg havde lavet stemmesedler og medaljer klar. Lige pludselig kom en ekstra regel med ind i prisoverrækkelsen, nemlig: Med en pris fulgte et tequila shot…. og her slap vores pensionist gen så op og vi blev uvorne og skøre J Efter prisoverrækkelsen skulle vi mødes med de norske praktikanter fra Baltikum, som med perfekt timing også havde samlings weekend i Riga. Det blev til en festmiddag på den mexicanske succes restaurant, efterfulgt af gak og løjer hjemme i lejligheden samt en bytur vi sent glemmer

Søndag og dagen derpå- Det tror jeg nok…. Hvilket også gør, at det har været lidt af en kamp at få udarbejdet denne reportage… men nu har i den og jeg kan gå i seng J

Kamilla Fuglsang - Riga
 Back på stadion

 Fans og det rigtige outfit ;)

 Vi siger tak for kampen og ikke mindst sejren :)

 Genforening med Tour De Baltikum og en godnat drink

 Prisoverrækkelse og tequila

 Kamillas høst af priser



Mexicansk hygge med nordmænd og senere udskejelser

Ingen kommentarer:

Send en kommentar