mandag den 17. oktober 2011

Konvolut slikning, Madsen, Chris Holt og tømmermænd


”Så er der Riga nyt – denne gang fra en træt Kamilla Fuglsang, der trænger til at komme i seng… men selvfølgelig aldrig for træt til at kaste mig over mikrofonen/tasteturet og rapportere til jer J  Det har været en uge med masser af aktivitet og ikke mindst med besøg hjemmefra i form af Kristina Madsen- SÅ skønt J

…. Sådan startede jeg med at skrive i går aftes, hvorefter jeg senere måtte overgive mig til sengen, hvorfor I først får sidste uges reportage nu…endnu engang må jeg sige… bedre sent end aldrig J

Denne arbejdsuge har været ugen før ugen. Næste torsdag starter den store Energi Messe i Riga, som har taget rimelig meget af tiden på handelskontoret. Vi har derfor også haft travlt med alt det sidste denne uge. Tirsdag tog jeg tjansen med at printe 100 invitationer til lettiske virksomheder – folde dem… og værst af alt slikke konvolut og luk…. Så ved man, at man er praktikant J Da sidste konvolut var slikket, var det thumb’s op og ned til chauffør Janis, som der fik stakken kørt til posthuset. Ha ha da jeg også havde sendt ham på posthuset dagen før med nogle vigtige breve, lige som han var hjemvendt derfra, er jeg ikke sikker på, hvor begejstret han var, da jeg kom vaklende ned af trappen med stakken. Han kørte dog straks af sted, selvom jeg måtte sende ham af sted igen. På vej op på handelskontoret opdagede jeg nemlig, at jeg havde tabt et enkelt brev på trappen. Jeg lå bare dette brev sødt på hans skrivebord, så det kunne vente på ham, til når han kom tilbage fra posthuset… og så skyndte jeg mig ellers op på 4 etage og kvisten igen J 

Som belønning oven på alt vores messearbejde kom min nye kollage Kerija med det bedste forslag. Lenny Kravitz giver koncert i Riga d. 11. november- vi har nu købt billetter sammen – intet mindre end fan-zonen kunne gøre det. Forhåbentlig det bliver vores fortjeneste efter en veloverstået messe J Jeg må sige, hende Kerija er lidt af en favorit makker på kontoret J

Apropos messe fik vi meget travlt, da en fjerde dansk virksomhed i onsdags meddelte, at de muligvis havde fortrudt, at de I første omgang takkede nej til at deltage. For at fremme det danske erhvervsliv (og tjene lidt penge J) er vi selvfølgelig meget interesseret i, at så mange mulige virksomheder tager del i messen…. Men med en uge før start, gav det lidt problemer og overarbejde, hvilket Kerija dog har taget mest del af. Vi måtte ringe til både messecenter samt firmaet, der har designet vores fælles danske stand, for at høre, om vi kunne udvide vores kvadratmeter i last minut. Heldigvis lod det sig gøre og nu 7 kvadratmeter senere, kan vi byde endnu en dansk virksomhed velkommen til Riga J

Efter travle arbejdsdage mandag, tirsdag, onsdag og torsdag, var det godt at smutte fra Ambassaden torsdag eftermiddag med tanken om, at Kristina Madsen ville ankomme samme aften og en fridag i godt selskab ventede fredag.  Inden fyraften torsdag skulle vi alle på Ambassaden dog lige et smut forbi Nordic-Design-Event, der er den nordiske udstilling, som startede forrige uge, hvor vi så på danske stole. Den Finske Ambassade havde budt på reception…så en pindemad, vin og mange mange taler senere og endelig fyraften! Da Kristina først landede kl. 23, måtte jeg holde ventetiden ud så længe. Jeg besluttede mig derfor for at tage et hold i fitness….Hvidvin, jeg forstår ikke lettisk eller måske en kombination – som altid var jeg ikke hel ferm på en stepbænk J

Kristina ankom og det var ligesom ved søsters visit med et stort glædes kram i lufthavnen J Vi fik snakket til langt ud på natten, inden vi næste dag startede med turistlivet i Riga. Vi fik set Ambassaden, min dansende veninde og alle de andre must-see-ting, når man besøger Kamilla Fuglsang i Riga J Fredag aften skulle vi med Michael, Niels og Thea ud og spise samt se Ishockey. Det blev en fuldstændig spontan og vanvittig aften. Efter en fantastisk ishockey kamp med sejr til Dinamo Riga endte det med den mest uforudsigelige bytur på Donagans. En bytur i strikketrøjer, ishockey gear og skiundertrøjer har aldrig været bedre J Kristina var som vanligt i hopla, så der skulle ingen overtalelse til – hun skulle både smage Riga Balzam, Silver tequila (tequila med kanel og appelsin) og selvfølgelig også drinks. Michael og jeg måtte følge trop – hvilket vist heller ikke krævede den store overtalelse J Under vores drinks erfarer vi, at Dinamo Riga målmanden Chris Holt også havde valgt at opholde sig på Donogans… og så skulle vi jo selvfølgelig hilse på. Det blev til en festaften med både ishockey-kendis, et tosset band og et selvskabt dansegulv på en bar, der ellers fungerer som en pub.  Det var SÅ sjovt, men kl. 4 måtte Kristina og jeg melde pas og gå hjem… inden da var der flere, som der tog billeder og takkede for vores gode bidrag til stemningen og underholdning.. så lidt kendis blev vi også J Ikke underligt at vi langt fra var friske næste morgen. 

Da Kristina havde ønske om en ny vinterjakke, var planen (inden den uforudsigelige bytur) at lørdag var afsat til shopping og mission: ”Find en vinterjakke”. Man er vel ikke en Madsen og Fuglsang for ingen ting, så vi lavede skuespil og overbeviste hinanden om, at vi da havde det fint næste morgen… eller måske nærmere formiddag, da vi først vågnede sent. Vi begav os derfor til Shopping. Stockmann, der er Letlands form for Salling, afholdte Crazy days, bedre kendt som Rivegilde i Danmark, og det måtte vi selvfølgelig tage del i. Ligesom ved Rivegilde var der masser af mennesker med samme tag-del-tanke. Disse mange mennesker og to dvaske danskere var ingen god kombi. En del af tøjafdelingen er afspærret, ligesom der står en vagt inden for denne afspærring. Vi bliver enige om, at dette er en afspærring, der er lavet, fordi tøjet i denne zone ikke er nedsat. Vi går selvfølgelig ind i zonen, hvorefter Kristina lidt efter rækker ud efter en trøje. Herefter går en vild alarm i gang, og vi erfarer, at alt tøjet sidder fast med alarmsnore, der tilsyneladende går i gang, hvis man trækker i tøjet. Vi skynder os at smutte ud af denne zone, mens alarmen hyler og hyler. Herefter ser vi, hvordan vagtmanden går forvirret rundt til alle tøjstykkerne i zonen, mens vi overvejer, om vi burde fortælle ham, hvilken trøje den er gal med…. Men vi valgte at fordufte. Vi besluttede os for at tage ud til Spice, der er et kæmpe Shoppingcenter uden for Riga, da der måtte være færre mennesker her. Vi gik mod bussen, erfarede der var lang tid til afgang og fordrev tiden med en smoothie på MacD. Da afgangstiden kom, erfarede vi, at vi havde glemt, at kigge under weekendtiderne i busplanen, hvorfor der lige var kørt en bus og endnu en times ventetid ventede os. Det magtede de tømmermænds plagede piger ikke, så vi hoppede i en taxa. Vi kom til Spice og tømmermændene tog til. Det tog eksempelvis Kamilla 20 minutter i omklædningsrummet at prøve tre par bukser… for det var så ubehageligt at bøje hovedet nedad. Derfor blev det sjovt nok ikke til meget shopping. Vores eneste køb blev derfor stort set chips og slik, som vi bragte hjem og hyggede med under en omgang Unge mødre. Vi mødtes med Michael om aftenen, der var lige så tømmermandsramt. Det var derfor nogle hængte danskere, der sad med hver deres cola på aftenens restaurant.

Søndag var vi heldigvis friske igen og inden Madsens afgang nåede vi en omgang spa. Behandlinger blev det dog ikke til pga. tidspres inden Kristinas afgang. Vi købte derfor bare adgang til pool og Wellness område på et fint hotel i Riga, så vi selv kunne styre tiden. Fantastisk afslutning, selvom vi var enige om, at vi burde have byttet rundt på aktiviteterne, så shopping havde været søndag og Wellness lørdag… I frisk tilstand ser man pludselig meget mere klart, så det er nemt at være bagklog. Men men men alt i alt en skøn weekend. Jeg tog bussen til lufthavnen med Kristina – vinkede farvel og nu endnu en uge.

Torsdag kommer der endnu engang skønt besøg, da mor og far kigger forbi Riga… Det er ikke sådan at være en kendt rapporter- I LOVE IT  J

Kamilla Fuglsang - Riga
 Nogen der sagde praktikant :)

 Finally - og Lenny Kravitz som belønning

 Kristina Madsens ankomst til Riga

 Rigas største seværdighed- den dansende veninde

 Dinamo Riga fans

 Celebrity night - Madsen, Chris Holt og Fuglsang

Fuld, fuldere og fuldest... tossi nat :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar