søndag den 30. oktober 2011

Et stk ledergruppe og tour de Baltikum


Træt men klar til at rapportere og denne gang endda til tiden – søndag awten ...men det bliver kort for jeg er træt - meget træt J

Niels og jeg har her til eftermiddag sagt farvel til de fire danske praktikanter fra Vilnius og Tallinn, der har været på weekendbesøg… og dermed har vi nu afholdt 2. etape af Tour-De-Baltikum. En super herly’ weekend i godt selskab J

Mandagsupdaten fik i sidste uge, da det var den sidste dag, som jeg tilbragte i mor og fars selskab inden de smuttede mod DK igen. Tirsdag var der dømt hverdag igen, så jeg benyttede dagen til at komme ind i rytmen igen og var en tur i træningscenteret om aftenen.  Onsdag kan jeg vidst heller ikke berette meget spændende om, da dette også var ren hverdag. Torsdag aften var jeg til ambassadør middag med Per, Niller og en netværksgruppe bestående af 13 virksomhedsledere, der kom fra mange store danske virksomheder bl.a. Post Danmark, Nordea m.m..

Da jeg havde arrangeret nogle virksomhedsbesøg for dem om fredagen, som jeg selv skulle deltage i, var det rigtig godt lige at få hilst på dem aftenen inden. De havde alle så spændende erhvervsmæssige baggrunde, at det var en fornøjelse at stifte bekendtskab med dem. Derudover er det jo også altid fantastisk med en gratis fin middag (med undtagelse af, at forretten var en omgang suppe med lam... hvilket jeg ikke var opmærksom på,  før jeg fik et uldent stk. lammekød ind i maden... kvalme - ja tak... måtte du være uhøflig, så underlig ud i hovedet  og måtte levne... tror jeg nok ...urk) . Lammeoplevelsen var dog ikke forgæves og uden gode resultater. Under middagen fik jeg nemlig overrakt en gave, som tak for min hjælp i forhold til næste dags program for ledergruppen… Et stk. Georg Jensen Bloom skål  - katjing J

Fredag kom Helle Thorning forbi Letland, hvorfor der har været en del travlhed i den politiske afdeling. Til vores ærgrelse var det kun Per og chaufføren Janis, der fik lov at hilse på hende. En reportage med statsministerens involvering kunne ellers have været fedt, men da jeg alligevel var ude af huset samme da med den danske ledergruppe, havde jeg nok uanset hvad ikke fået hilst på hende.

Fredagens tur med ledergruppen var et hit. Først besøgte vi Aldaris, der er et af Carlsbergs datterselskaber. Herefter besøgte vi endnu et dansk datterselskab, Baltic Zink technics, der galvaniserer jern og stål. Herefter var der frokost på en kinesisk restaurant og til sidst et besøg hos Nordeas hovedsæde i Letland. Det var alle virkelig interessante besøg med spændende oplæg fra direktørerne fra virksomhederne. For at udnytte dette netværk af danske virksomhedsledere, måtte jeg under middagen overskride en lille grænse, klinge på glasset og holde en lille tale, for at promovere mig selv og mit kommende speciale, som jeg gerne vil lave i samarbejde med en virksomhed.  Trods lidt rødmen var det vidst en udmærket idé, som flere gav god feedback på, så nu må vi se… største minus er, at flere af disse ledere alle er fra Sjælland og dermed en noget dårlig geografisk placering i forhold til Aalborg.

Fredag eftermiddag, inden vores praktikantgæster ville ankomme, havde Niller og jeg gang i projekt ”Jelly Shots”, hvilket som altid var et stort hit til vores halloween fest lørdag aften. Efter dette projekt fredag eftermiddag, var vi på stor indkøb, så vi kunne brødføde vores 4 kommende gæster med morgenmad osv. Efter disse anstrengelser mente vi, at vi havde fortjent lidt hygge, hvorfor vi gik ud i byen og tog aftenmad. Omkring kl. 22 ankom vores gæster. Vi tog alle i Skybar for at nyde en drinks og udsigten… Udsigten var der, men derudover var der også alt for mange mennesker… blandt andet også en gruppe halv snaldrede danske virksomhedsledere - så kan I vil regne ud, hvem vi snakker om J Vi forduftede ret hurtigt fra Skybar og tog en godnat øl på en anden bar efterfølgende.

Lørdag havde vi Riga sightseeing med vores gæster. Vores sightseeing sluttede af på centralmarkedet, hvor vi købte græskere. Disse græskar transformerede vi i ret god stil om til græskarmænd, ligesom stuen blev pyntet op til aftenens halloween party. Vi fik indisk mad bragt op i lejligheden og nogle af os havde fikset lidt underholdning. Senere fik vi flere partygæster, da Michael, Thea, Theas ven og facebook danskerne Simon og Benjamin også kom forbi. Det var en aften med spass, gak og løjer for alle pengene….SÅ sjovt men også  med en meget smadret lejlighed som resultat. Blandt andet var et resultat af aftenens fest et stort hul i Niels’ dør, da Michael bankede lidt for aggressivt på, hvorfor hans hånd pludselig ramte igennem J

Det var derfor en hård oprydning, som ventede os denne morgen…. Men det blev klaret og frokosten stod efterfølgende på tømmermandsmad J J Vi fik sagt farvel til vores gæster, og har haft Thea på besøg til indiske rester her til aften … Nu er jeg bare træt, og må derfor overgive mig til sengen.

Kamilla Fuglsang - Riga

 Projekt Jelly shots

 Tour de Baltikum nu i Riga

 Pernille klar til et skræmmende party

 Michaels quiz efter halloween middagen

 Julemusik på playlisten og så måtte mor og fars DK proviant frem

Marie og aftenens synlige bevis på en fest i bedste abestil

Ingen kommentarer:

Send en kommentar