tirsdag den 2. august 2011

Business card/ fitness card

Igår fik jeg for første gang afprøvet Bodybike i Letland - og hvilken oplevelse :) Det var langt fra Body Bike som i Fitness World og Danmark.

Først skulle det vise sig, at være lidt af en udfordring at få adgang til Fitness centeret - det er det der, med sproget :) Pers sekretær, den lettiske medarbejder Anita, var mandag tilbage på ambassaden efter ferie. Jeg havde fået af vide, at det var hende, jeg skulle bestille mit fitness kort igennem, da dette er en af de personalegoder, som ambassaden giver. Når det drejer sig om sundhed, er ambassaden klar. Så fitnesskort og masser af frisk frugt på job klare de. Så kan de to stykker frugt (vel om mærket om ugen) som Regionen giver godt pakke sammen  :)

Jeg fik bedt Anita om et Fitness Card, hvorefter hun sagde, at hun ville bestille det. I troen om at alt var i skønneste orden, fess jeg derfor op på handelskontoret og min plads igen. En halv time senere skriver Anita en mail til mig, hvor hun spørger, om jeg ønsker mit fulde navn eller blot en forkortelse på kortet. Jeg bliver en smule forvirret, beder hende skrive Kamilla Fuglsang og spørger, hvad forskel de gør? Anita svarer, det blot er et spørgsmål om smag, hvorefter det går op for mig, at Anita snakker om et Business Card (=visitkort), mens jeg snakker om et Fitness Card. Ha ha så der fik man lige bestilt et Business Card, hvilket vi dog heldigvis alligevel var blevet lovet. Ellers kunne det da godt virke lidt storsnudet, at man som praktikant spørger om et visitkort og så allerede den første dag på job:)
Herefter måtte jeg lige få klarlagt misforståelsen med Anita, der kunne oplyse om, at vores fitness abbonoment først kan træde i kraft pr. 15 aug., da det er her, de studerende begynder og derfor også er fra den dato, at et halvårig abbonoment starter i Fitnesskæden. Jeg kunne dog benytte Jonas' gamle fitnesskort denne ene dag, da det havde sidste udløbsdato samme dag.

Jeg benyttede denne mulighed og tog en Body Bike time samme aften. Instruktøren var ret yoga-agtig, og istedet for vand, energidrik eller andet, drak hun et glas the som "forfriskning" under timen. The og Body Bike - hvordan synes I det lyder?? Tror det beskriver meget godt, hvor mærkelig timen var :) Godt nok var det en begynder time, da det er det eneste, som der findes i dette fitnesscenter, men derfor behøves man da ikke snakke hele timen igennem ...men det gjorde miss yoga. Nitten når man ikke forstår lettisk :)  Lærte derfor også ret hurtigt at tælle til fem på lettisk, da det var nedtællingstallet. Desværre havde jeg  glemt udtalelserne ret hurtigt efter timen. Der var ingen mikrofon, så istede skruede miss yoga musikken ned, hver gang hun ville snakke - tja og det vil jo så sige stort set hele timen. Derfor var det ret umuligt bare at cykle sit eget løb under timen.

Timen var et hav af "gakkede spinningarter", vi skulle simpelthen lave så mange mærkelig øvelser på den cykel. Pludselig hang hele salen på den ene side af deres cykel, herefter den anden side. Så skulle vi køre stående uden hænder på styret samt masser af andre underlige formationer. Under en tung langsom sang opfatter jeg pludselig, at miss. yoga siger sprint. "Sprint- som i at køre hurtig, det kan da ikke passe til denne sang?" Det kunne det så, istedet for at køre i tempi, der passer til musikken, blev der bare fyret op på hastighedsknappen på anlægget, så den langsomme sang pludselig gik så hurtigt, at sangstemmerne lød som smølferne :) Timen sluttede af med 15 minutters udstrækning (selv fingerne skulle udstrækkes) og ikke mindst vejrtrækningsøvelser. Vi siger tak miss Yoga :) Det skal dog siges, at jeg trods den underlige time fik sved på panden- dog i noget mindre mængder end vaneligt, men derfor glæder jeg mig nu allerede til den næste Body Bike oplevelse om 14 dage :)

Kamilla Fuglsang - Riga

Ingen kommentarer:

Send en kommentar