mandag den 29. august 2011

Just for information

Hej igen

Det er godt nok ikke søndag - og nu popper jeg pludselig op med nyt indlæg.... men der er bare noget, som jeg synes, I skulle se.

Vi har på Ambassaden modtaget en mail fra en jounaliststuderende: Emil Fibiger Pedersen. Han har sendt os sin eksamensopgave, da han har skrevet en artikelserie med fokus på den økonomiske situation i Letland.

Serien er skrevet således, at den vil udkomme over flere omgange - med en uges mellemrum. Da Emil jo er lidt af en konkurrent iforhold til min rapporterstatus, har jeg selvfølgelig fået hans tilladelse til at indvie jer i hans arbejde.

Jeg synes virkelig hans artikler beskriver forholdene i Letland fantastisk, så synes bestemt de er værd at læse - sepcielt for mine kommende gæster, der gerne vil have et indblik i, hvilket land de skal besøge. Den første artikel "Ryperne, der ville flyve højt" handler om den blomstrene tid i Letland før finanskrisen, hvor landet virkelig oplevede vækst og fremgang:

http://www.notat.dk/ryperne-der-ville-flyve-hoejt/


Den sidste artikel "Sidste mand i lufthavnen slukker lyset" handler om den nedgang Letland siden hen har oplever:

http://www.notat.dk/sidste-mand-slukker-lyset-i-lufthavnen/

Nu jeg er inde og tjekke hans artikler endnu engang, kan jeg jo se, at han har lavet endnu en artikel om Letland, som han ikke har informeret Kamilla Fuglsang om - magen til frækhed:


http://www.notat.dk/den-lettiske-model/
Og så lige lidt bonus information, jeg har lige fået min løbetid fra igår: 10 km og en tid på 49:36 - se nedstående. Nr. 37 i min klasse på 228 deltagere...  Det betyder også, at jeg har givet mig selv lov til en slapper i awten - evt. med en omgang Nu-tv :)

Kamilla Fuglsang- Riga

Ingen kommentarer:

Send en kommentar